perjantai 17. syyskuuta 2010

Johdanto

Olen aloittanut lähihoitajaopinnot 10.8.2010, arvioitu valmistumiseni on keväällä 2012. Opintoni saan suorittaa muiden aikuisten opiskelijoiden ryhmässä, tämänhetkinen suunnitelmani on suuntautua mielenterveys- ja päihdepuolelle. Työkokeiluja, harjoitteluja, työelämävalmennusta ja sijaistamista sote-alalla on minulla opintojen alkuun yhteensä noin vuoden verran, joten ihan mistään tietämättömänä en ole uutta alaani valinnut.

Opiskelumme on alkanut "kasvatuksen ja kehityksen tukemisen" opinnoilla, ja niihin liittyen me pidämme oppimispäiväkirjaa. Olen aiemmin yrittäjäkurssilla koonnut ajatuksiani, ideoitani ja oppimaani samantyyppisesti, kuitenkaan tietämättä että se juurikin on ollut oma polkuni oppimisessa. Olen aloittanut oppimispäiväkirjan pitämisen vihkon muotoon, ja se kulkenee edelleenkin mukanani opinnoissa. Mutta olen huomannut, että pohdintani jäävät herkästi ilman tarkennuksia, enempiä avaamisia - ilmaan heitetyksi keveiksi, toki joskus raskaammiksi, ajatuksiksi, ideoiksi, kysymyksiksi ilman vastausta. Niinpä haluan oppimispäiväkirjan sähköiseen muotoon. Pelkälle wordille kirjoittaminen tuntuu minulle kylmältä ja kovalta, ja toisaalta haluan, mikäli mahdollista, jakaa tätä polkuani ja matkaani värikkäästä kaupantädistä empaattiseksi lähihoitajaksi teillekin.

4 kommenttia:

  1. Juhuu! Täällä ollaan!
    Piristävä tällainenkin blogi sinulla, onnea !
    Raikas ja ilmava pohja väreineen!

    VastaaPoista
  2. Mukava alku oppimiselle ja jakamiselle! Kiitti, kun saan lukea tätä - ja tsempata opinnoissa! Mulla ei aikoinaan edes tullut mieleen kirjoitella oppimispäiväkirjaa sähköisesti! Mukavaa viikonloppua ja ahkeraa opiskelua!

    VastaaPoista
  3. Mukava itsekin lähihoitajaopiskelijana lukea tätä blogia ja ajatuksiasi opinnoista. Jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
  4. Hei,

    todella ihana lukea blogiasi, loistava tapa reflektoida ammatillista polkua lähihoitajaksi. Monipuolisesti olet tarkastellut eri-ikäisten kokonaisvaltainen kehitys -opintojen sisältöjä ja hakenut lisää materiaalia. Hienoa! Jatka vain samaan malliin!

    VastaaPoista