keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Työtä ja opiskelua, luopumista ja saamista.

Työtä ja opiskelua - sitä on tämä kevät ollut. Vaikka aikomuksenani oli kirjoittaa sairaanhoitajan opinnoistani oppimispäiväkirjamaiseen tyyliin, jatkaen tarinaani matkasta hoitajaksi - aikomukseksi se on näköjään jäänyt. Olen tehnyt lähes 100% työaikaa ohjaajana, muutamaa palkatonta päivää lukuunottamatta. Lähiopetuspäiviä meillä on ollut 6 päivää kuukaudessa, lisänä tietenkin itsenäinen opiskelu. Ja kun ottaa huomioon lähiopetuspäivien määrän, niin tuo itsenäisen työn osuus on melkoisen suuri. Joten ihmekkös tuo että kirjoittaminen tänne on jäänyt.

Opiskelun, työn ja vapaa-ajan sovittelu on tarvinnutkin sitten ajankäytön organisointia. Olen onnistunut siinä ajoittain hyvin, ajoittain en ollenkaan ja välillä jotain siltä väliltä. Tehtävät kuitenkin olen saanut suoritettua määrätyissä ajoissa, tenttit ovat menneet hyvin - joten tällä mittarilla mitattuna asiat ovat hyvällä tolalla.

Mistä on pitänyt sitten luopua? Valitettavasti sosiaalinen elämä on jäänyt vähemmälle, aikaa ja voimia ei ole vapaa-ajalla niin paljoa kuin ennen. Tosin olen pyrkinyt siihen, että aikaa minulle tärkeiden ystävien kanssa yhteydenpitoon on ollut. Televisio-ohjelmien katsomista olen karsinut rankalla kädellä, se ei lienee suuri menetys. Liikuntaa olen pyrkinyt lisämään, jaksaakseni työssä ja opiskelussa paremmin. Liikunta onkin ollut minulle tärkeä purkukeino niin työn kuin opiskelun paineisiin.

Opiskelu on kiinnostavaa, alkuun lähihoitajan opinnoista on ollut paljonkin hyötyä esimerkiksi anatomian opinnoissa. Mutta voi miten olen nauttinut juurikin anatomian tiedon syventämisestä! Vaikka en vahvuutenani pidä somaattista hoitotyötä, niin mielenkiinnolla odotan tulevia opintokokonaisuuksia harjoitteluineen. Tosin, ehkä myös hiukan pelonsekaisin tuntein.

Meillä on todella mukava ryhmä, erityisen antoisia ovat olleet kimppakyydit opiskelupaikkakunnalle. 1½ tuntia tuntuu menevän hujauksessa, puhetta riittää koko matkaksi. Olenkin saanut itselleni oman terapeutin ja personal trainerin kimppakyytien ansiosta ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti